Vypracujte si podnikateľský zámer s pomocou odborníkov

 

Vhupnúť do podnikania a nemať vypracovaný podnikateľský zámer je rovnaké,  ako bezhlavo sa niekam rútiť, či z dlhodobého hľadiska čakať na výhru v Športke bez toho, aby sme podali tiket. Prečo? Nepoznáme detailne svoje podnikateľské ciele, nemáme zmapovanú konkurenciu ani vypracované záchytné body, ktoré by sme vedeli prehodnotiť a riešiť inak. Mať to len v hlave nestačí. Človek časom zabúda a svoje plány mení. Určite to poznáte.

debo 1

Vypracujte si preto podnikateľský zámer pre seba a zistite, ako na tom v skutočnosti ste. V budúcnosti vám to v mnohých prípadoch uľahčí prácu. Napríklad v komunikácii s investorom, či s bankou. Ale to hlavné je, že aj po rokoch sa k svojim myšlienkam dokážete vrátiť a zhodnotiť plnenie cieľov, ktoré ste si dali na začiatku svojej podnikateľskej cesty.

Slovenská sporiteľňa pripravila pre začínajúcich remeselníkov špeciálny vzor jednoduchého podnikateľského zámeru, ktorý si môžete stiahnuť

TU=> Podnikateľský zámer pre remeselníka.

V prípade potreby môžu špecialisti z programu pre začínajúcich podnikateľov pomôcť začínajúcim remeselníkom zostaviť ziskový podnikateľský zámer.

debo

Podnikateľský zámer pre remeselníka

V úvode uveďte:

  • svoje meno a priezvisko, e-mail, názov a IČO vašej firmy (ak existuje)
  • remeslo, ktorému sa venujete, ako dlho a ako ste sa k tomu dostali
  • kde vykonávate remeslo, napr. kde máte dielňu, sklad a pod.
  1.  Čo ponúkate
  • Aký výrobok predávate alebo akú službu ponúkate? Čím sú praktické, inovatívne a výnimočné pre zákazníkov? Ako plánujete rozšíriť výrobu, svoje portfólio alebo poskytovať aj aké ďalšie služby chcete poskytovať?
  • S kým spolupracujete – napr. dodávatelia surovín, zamestnanci, učni alebo partneri?
  • Uveďte linky na webové stránky alebo sociálne siete (facebook, instagram, youtube) alebo priložte fotodokumentáciu, kde sa dozvieme viac o vašich aktivitách.
  1.  Komu a ako predávate
  • Komu sú určené vaše výrobky či služby a akým spôsobom je možné ich kúpiť?
  • Za akú cenu ich ponúkate? Ako ste stanovili ceny vašich výrobkov/služieb? Zahŕňa táto cena všetky náklady (suroviny, materiál, poštovné a pod.)?
  • Akým spôsobom sa ľudia o vás dozvedajú a kde si vaše výrobky/služby môžu kúpiť?
  • Koľkí si už kúpili vaše výrobky alebo služby? Máte stálych zákazníkov alebo rozrobené nové zákazky (zmluvy o dielo, objednávky a pod.)?
  1.  Financie
  • Koľko peňazí ste doteraz investovali do vášho remesla a čo ste si za ne kúpili?
  • Čo ešte plánujete kúpiť a z akých peňazí (úspory, dotácia, úver a pod.)?
  • Čo vám táto investícia prinesie (vyrobíte viac, predáte viac výrobkov, zväčšíte si priestory a pod.)?
  1.  Riziká
  • Na aké problémy ste doteraz narazili a ako ste ich vyriešili?
  • Čo urobíte, ak sa vám v remesle prestane dariť?

 

Neviete si poradiť? Vyplňte nasledovný formulár a kontaktujte špecialistov z programu pre začínajúcich podnikateľov, ktorí Vám pomôžu zostaviť ziskový podnikateľský plán.

Vaše meno (povinné)

Váš email (povinné)

Vaše telefónne číslo (povinné)

Kraj

Predmet

Vaša správa


logo_slsp

Vzor podnikateľského zámeru pre remeselníka vznikol s podporou Nadácie Slovenskej sporiteľne. Program pre začínajúcich podnikateľov Slovenskej sporiteľne podporuje aj remeselníkov a výrobcov, ktorí chcú rozbehnúť vlastné podnikanie. Okrem riešenia financovania umožňuje záujemcom získať kontakty potenciálnych partnerov a rady od skúsenejších.

 

 

Vyjadri svoj názor

x diskusia