Štyri metódy ako zvýšiť obrat

 

Vyrábame a predávame svoje výrobky, no i napriek tomu nie sme s naším týždenným, mesačným či ročným obratom celkom spokojní. Sme presvedčení, že náš obrat by mohol byť ešte o niečo lepší. Len ako to dosiahnuť?

4 metódy ako na to

  1. Zvýšiť počet platiacich zákazníkov
  2. Zvýšiť priemernú výšku nákupu na jedného platiaceho zákazníka tak, že nakúpi viac
  3. Zvýšiť frekvenciu zákazníkov, aby sa vrátili a nakupovali častejšie
  4. Zvýšiť ceny produktov / služieb

Postupne si to môžeme názorne ukázať na príkladoch.

Prevádzkujeme malú rodinnú pekáreň a denne nás navštívi približne 50 platiacich zákazníkov. Cieľ aj stratégia sú rovnaké – zvýšiť počet platiacich zákazníkov. Musíme sa snažiť osloviť a prilákať nových ľudí, ktorí u nás nakúpia. Za predpokladu, že sa zachová priemerná výška ceny nákupu, náš obrat stúpne.

Keďže už sme v kontakte so zákazníkom a nadviazali sme rozhovor, vieme to využiť. K vybranému produktu, pre ktorý sa rozhodol, ponúkneme mu ešte niečo navyše. Môže to byť produkt alebo služba. Týmto spôsobom zvýšime priemernú výšku nákupu na jedného platiaceho zákazníka tak, že nakúpi za viac. Čím viac dokážeme zákazníkovi predať, tým viac peňazí minie a nám sa tak zvýši obrat.

Zvýšiť frekvenciu zákazníkov, aby sa vrátili a nakupovali častejšie, znamená pre výrobcu – motivovať ľudí, aby sa vrátili, prípadne vyrábať sety a rôzne nadväzujúce výrobky, s ktorými si zákazník rozšíri ich funkciu či kvalitu alebo napríklad zjednotí nábytok v celom svojom dome od jedného výrobcu.

Zvýšiť ceny produktov je odvážny krok. Ale ak sme zistili, že naše náklady v porovnaní s predošlými rokmi stúpli a cena je stále rovnaká, znamená to len jedno – náš zisk je menší. Zvýšime ho tým, že zdvihneme ceny.

Všetci vieme, že nie je zákazník ako zákazník. Preto si treba všímať, ktorí zákazníci sú s nami spokojní, vracajú sa k nám opäť, šíria o nás dobré meno a odporúčajú nás aj svojim známym. Je to ideálny zákazník. Preto odporúčame zamerať sa práve na nich a venovať sa im s úsilím a energiou, ktorá sa nespochybniteľne vráti.


logo_slsp Článok vznikol s podporou z Nadácie Slovenskej sporiteľne. Program pre začínajúcich podnikateľov Slovenskej sporiteľne podporuje aj remeselníkov a výrobcov, ktorí chcú rozbehnúť vlastné podnikanie. Okrem riešenia financovania umožňuje záujemcom získať kontakty potenciálnych partnerov a rady od skúsenejších.


 

Páčil sa Vám článok? Zdieľajte ho alebo nižšie zanechajte svoj odkaz.

Tu mohol byť aj Váš článok. Prezentujte svoju tvorbu – ukážte sa ľuďom  i Vy.

Kontaktujte nás na : verman@verman.sk

 

© 2016 PODPORME REMESLÁ NA SLOVENSKU, Všetky práva vyhradené

Vyjadri svoj názor

x diskusia